...

طلاق به دلیل نازایی مرد امکان پذیر است؟

طلاق زن و شوهر از یکدیگر دلایل بسیار متنوعی می تواند داشته باشد و طلاق به دلیل نازایی مرد یا زن یکی از این دلایل گسترده و متنوع است که برای طرح آن به صورت حقوقی نیاز به دریافت مشاوره و استفاده از وکیل متخصص در حقوق خانواده خواهید داشت. در این مقاله تلاش می شود مهمترین نکات در حقوق طلاق به دلیل نازایی مرد و هر آنچه لازم است در ارتباط با آن بدانید را برای شما توضیح دهیم.

برای دریافت مشاوره از گروه وکلای خانواده که دارای تخصص کامل در حقوق خانواده هستند و در اسرع وقت اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند کافی است با شماره تماس های درج شده در سایت تماس بگیرید تا متخصصان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

طلاق به دلیل نازایی مرد امکان پذیر است؟

دارا شدن فرزند و نگهداری از او یکی از دلایلی است که افراد برای ازدواج و تشکیل خانواده در نظر دارند. به همین دلیل است که اگر یکی از زوجین امکان بچه دار شدن نداشته باشد ممکن این امر خود دلیلی برای طلاق و جدایی زوجین باشد. در این مورد سوالی که برای هر یک از طرفین ایجاد می شود این است که آیا امکان طلاق به دلیل نازایی مرد یا زن وجود دارد و دادگاه ها به دلیل نازایی هر یک از زوجین رای طلاق صادر می کنند یا خیر؟

به طور کلی باید بگوییم که امکان طلاق به دلیل نازایی مرد و زن امکان پذیر است. اما نحوه طرح آن و حکم دادگاه در این مورد نیاز به توضیحات بیشتری دارد که در ادامه برای شما عزیزان بیان می کنیم.

طلاق به دلیل نازایی مرد امکان پذیر است؟

طلاق به دلیل نازایی مرد چه نوع طلاقی است؟

در ابتدا لازم است گفته شود که طلاق به دلیل نازایی مرد در صورتی که با توافق هر دو طرف حاصل نشود از نوع طلاق یک طرفه از سوی زن است و در نتیجه مشمول طلاق توافقی نمی گردد. منظور از طلاق توافقی طلاقی است که هر دوی طرفین درمورد آن رضایت دارند در حالی که در طلاق یک طرفه فقط یکی از طرفین خواهان طلاق است و طرف مقابل با آن مخالف است. طلاق به دلیل نازایی مرد در صورتی که مرد نسبت به آن رضایت نداشته باشد، از جمله موارد طلاق یک طرفه از سوی زن است که قوانین و مقررات خاص خود را دارد.

انحصار وراثت چقدر طول می کشد بیشتر بخوانید: انحصار وراثت چقدر طول می کشد؟ آشنایی با گروه وکلای خانواده

در طلاق یک طرفه از طرف زن، به دلیل آنکه زن دارای حق طلاق نیست فرایند درخواست طلاق و صدور حکم طلاق توسط دادگاه های دشواری های بسیار بیشتری نسبت به طلاق توافق یا طلاق یک طرفه از سوی مرد دارد که حضور یک وکیل مجرب در این حوزه را ضروری می سازد.

در واقع این نوع طلاق بر خلاف طلاق یک طرفه از سوی مرد که بدون وجود دلیل خاصی از طرف مرد امکان پذیر است نیاز به طرح و اثبات موارد قانونی ای دارد که بر اساس قانون به عنوان موارد طلاق از طرف زن به رسمیت شناخته شده است. این موارد محدود بوده و بر اساس ادله ای که به کمک وکیل خانواده در دادخواست طلاق ارائه می شود به اثبات می رسد. برای آشنایی با هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه مقاله زیر به شما کمک خواهد کرد:

هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه در گروه وکلای خانواده

یکی از این موارد قانونی که به عنوان دلایل موجه زن برای طلاق مطرح شده است، عسر و حرج زن در رابطه زناشویی است. عسر و حرج به معنای سختی بسیار زیاد در طول رابطه زناشویی است که بنا به تشخیص دادگاه تحت هیچ شرایطی برای زن قابل تحمل نباشد و در نتیجه صدور حکم طلاق را توجیه نماید.

عسر و حرج زن بر اساس قانون مصادیق محدودی ندارد و وکیل مجرب و ماهر در امور خانواده می تواند با قدرت استدلال خود شرایط زن را به عنوان شرایط عسر و حرج برای قاضی اثبات نماید. بنابراین یکی از مصادیق عسر و حرج که وکلای خانواده به آن استناد می کنند طلاق به دلیل نازایی مرد است.

استرداد هدایا بیشتر بخوانید: استرداد هدایا در دوران نامزدی و دوران زناشویی ممکن است؟

به این صورت که اگر زوجین بیش از پنج سال دارای فرزند نشده باشند زن می تواند به استناد ایجاد عسر و حرج برای خود به دلیل بچه دار نشدن از دادگاه حکم طلاق به دلیل نازایی مرد بگیرد. نکته مهم در خصوص این راه از طلاق به دلیل نازایی مرد این است که باید وجود عسر و حرج یعنی همان سختی غیر قابل تحمل به دلیل بچه دار نشدن برای قاضی دادگاه خانواده اثبات شود.

صدور حکم طلاق به دلیل نازایی مرد وابسته به این نیست که زوجین تمامی راه های ممکن برای بارداری مانند تزریق اسپرم یا راه های دیگر را طی کرده باشند. در واقع بدون طی شدن این راه ها هم ممکن است دادگاه حکم به طلاق به دلیل نازایی مرد را صادر کند. اگرچه گروه وکلای خانواده به کلیه زوجین توصیه می کنند در صورت امکان کلیه راه های ممکن برای بارداری را امتحان نمانید و در صورت عدم بارداری از طریق این راه حل ها اقدام به درخواست طلاق کنند.

طلاق به دلیل نازایی مرد بر اساس شروط ضمن عقد

علاوه بر تنظیم و ثبت دادخواست طلاق بر اساس عسر و حرج زن، ممکن است طلاق به دلیل نازایی مرد یکی از شروط ضمن عقد ازدواج بوده و در سند رسمی ازدواج با سند دیگری که مورد توافق طرفین قرار گرفته است درج شده باشد.

منظور از شروط ضمن عقد کلیه شرایط خاصی است که طرفین درمورد آن ها توافق می کنند. برای مثال یکی از شروط ضمن عقد ازدواج این است که اگر مرد امکان بچه دار شدن را نداشته باشد زن می تواند از او طلاق بگیرد. در این صورت طلاق زن از مرد پیچیدگی ها و دشواری های کمتری داشته و به دلیل اینکه مبنای آن توافق طرفین است حکم طلاق یا سرعت بیشتری صادر و اجرا می شود.

در فرضی که طلاق به دلیل نازایی مرد به عنوان شرط ضمن عقد ازدواج مورد توافق قرار گرفته است همچنان لازم است با کمک وکیل مجرب در امور خانواده دادخواست طلاق تنظیم کنید و آن را با رعایت تشریفات قانون آیین دادرسی مدنی به ثبت برسانید. دادگاه پس از بررسی دادخواست شما و احراز این موضوع که طلاق به دلیل نازایی مرد از جمله شروط ضمن عقد است رای طلاق را صادر می کند که باید با مراجعه به دفتر ازدواج و طلاق آن را اجرا کنید.

حکم نقض وفاداری زوجین بیشتر بخوانید: حکم نقض وفاداری زوجین به چه معناست؟ آشنایی کامل با آن

آیا زن با طلاق به دلیل نازایی نفقه و مهریه دریافت می کند؟

یکی از سوالات مهم در خصوص طلاق به دلیل نازایی مرد این است که آیا اگر زن درخواست چنین طلاقی را بدهد و دادگاه هم در نهایت رای طلاق صادر کند، زن می تواند در کنار طلاق مهریه و نفقه خود را هم مطالبه کند و یا درخواست طلاق یک طرفه از طرف زن باعث می شود که دیگر نتواند مهریه، نفقه و دیگر حقوقش را دریافت کند؟

به صورت کلی درخواست طلاق یک طرفه زن مانع از دریافت مهریه و نققه و سایر حقوق مالی زن نمی شود مگر آنکه شرایط دیگری وجود داشته باشد که دریافت این حقوق مالی را با مانع مواجه کند. مانند آنکه زن از مرد تمکین نکرده باشد.

در غیر این صورت اگر زن درخواست طلاق داده باشد می تواند همزمان با درخواست طلاق حقوق مالی خود از جمله مهریه و نفقه را هم مطالبه نماید. برای مطالبه این حقوق مالی همزمان با درخواست طلاق لازم است از حضور یک وکیل متخصص و مجرب در حوزه حقوق خانواده بهره مند باشید که در ادامه در خصوص نحوه استفاده از خدمات چنین وکیلی توضیحات بیشتری به شما عزیزان ارائه می شود.

مشاوره حقوقی رایگان درمورد طلاق به دلیل نازایی مرد

برخورداری از وکیل مجرب در دعاوی خانواده به خصوص دعاوی طلاق که پیچیدگی های خاص خود را دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است. وکیل مجرب و متخصص به شما کمک می‌ کند تا در وهله اول مسائل خود را از طریق مذاکره با طرف مقابل برطرف نمایید و از طرف دیگر در صورتی که از طریق مذاکره توافقی حاصل نشود به شما کمک می‌ کند تا با اتخاذ بهترین و مناسب ترین اقدام حقوقی تا حد امکان منافع و حقوق خود را حفظ نمایید.

در گروه وکلای خانواده با توجه به تخصصی بودن تمامی خدمات حقدقی به واسطه دانش و تخصص اختصاصی هر یک از وکلای مجموعه این امکان برای مراجعان فراهم است تا در اسرع وقت به بهترین و دقیق ترین خدمات حقدقی از جمله مشاوره حقوقی رایگان دسترسی داشته باشند.

با استفاده از خدمات این مجموعه می توانید این اطمینان را داشته باشد که مسائل و امور حقوقی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و با معقول ترین هزینه به سرانجام می رسانید. برای اطلاع دقیق تر از نحوه برخورداری از خدمات حقوقی این مجموعه کافی است با شماره تماس های ما که در سایت درج شده است تماس بگیرید.

لینک کوتاه

https://vakil-khanevade.com/?p=1238

اشتراک گذاری این مطلب

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان مشاوره تلفنی رایگان - 02191001312