...

آشنایی با شرایط طلاق از طرف مرد با گروه وکلای خانواده

  • 1
    مشاوره رایگان تلفنی قبل از تقدیم دادخواست طلاق از طرف مرد
  • 2
    انجام وکالت طلاق از ناحیه مرد از دادگاه بدوی تا ثبت طلاق
  • 3
    پرداخت حق الوکاله به صورت اقساط
  • 4
    عدم حضور مرد در مراحل رسیدگی حتی زمان ثبت طلاق

صفر تا صد طلاق از طرف مرد و آشنایی با مراحل، شرایط آن

بروزرسانی: ۲۹ مهر ۱۴۰۳

طلاق یکی از مهمترین موضوعات دعاوی حقوق خانواده است که با توجه به نظام حقوقی ایران و قواعد و مقررات خاصی که در این حوزه وجود دارد پیچیدگی های حقوقی بسیاری داشته که تنها با کمک یک وکیل مجرب و متخصص در امور خانواده می توانید آن ها را حل نمایید.

یکی از انواع طلاق نیز طلاق از طرف مرد است که در آن مرد به صورت یک طرفه تقاضای طلاق می کند. در این مقاله از گروه وکلای خانواده به طور ویژه به موضوع طلاق از طرف مرد می پردازیم که یکی از رایج ترین سوالات افراد در خصوص طلاق در ایران است.

ارتباط مستقیم با ما

ما همیشه در دسترس هستیم. شما می توانید در تمامی ساعات شبانه روز با ما تماس بگیرید و همچنین می توانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در تماس باشید.

فرم درخواست مشاوره

    در گروه وکلای خانواده می توانید با دریافت انواع خدمات حقوقی را در کوتاه ترین زمان ممکن درباره موضوعات متنوع حقوق خانواده از جمله طلاق از طرف مرد دریافت کنید و امور حقوقی خود را در نهایت اطمینان و آسایش به سرانجام برسانید.

    برای آشنایی با چگونگی طلاق از طرف مرد و مراحل و آثار حقوقی ای که دارد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

    طلاق از طرف مرد چگونه است و چه فرایندی دارد؟

    در ابتدا لازم است بدانیم طلاق در ایران بر اساس آنکه از سوی چه کسی تقاضا می شود، دارای انواع مختلفی است. به طلاقی که در آن هر دوی زوجین بر جدایی از یکدیگر رضایت و توافق دارند طلاق توافقی گفته می شود که احکام و آثار خاص خود را دارد. اما به طلاقی که فقط توسط یکی از زوجین چه زن و چه شوهر تقاضا می شود طلاق یک طرفه یا طلاق غیر توافقی می گویند که اگر مرد خواهان آن باشد طلاق از طرف مرد نامیده می شود.

    بنابراین درطلاق از طرف مرد، فقط مرد است که به لحاظ حقوقی اقدام به طلاق می کند و زن رضایتی به این امر ندارد. حال سوال این است که طلاق از طرف مرد به چه صورت انجام می شود و مردی که خواهان طلاق باشد چه فرایندی را باید طی کند تا طلاق را در نهایت اجرا کرده و به صورت رسمی ثبت کند؟

    به طور کلی باید گفت طلاق از طرف مرد در مقایسه با طلاق از طرف زن فرایند و شرایط بسیار آسان تری دارد. این امر به دلیل آن است که مرد در نظام حقوقی ایران دارای حق طلاق است. این حق با اقتباس از قواعد شرعی و فقه اسلامی به مرد داده شده است و به این معنا است که مرد می تواند بدون توجیه دلیل خود برای طلاق، هر زمان که خواست از زن جدا شود. در حالی که زن از چنین حقی برخوردار نیست و برای آنکه بتواند از مرد جدا شود باید حتما ادله ای داشته باشد که نشان دهد یکی از موارد قانونی طلاق یک طرفه زن رخ داده است.

    در واقع بر خلاف مرد که برای جدایی از زن محدودیتی از لحاظ اثبات ادله و موارد قانونی طلاق ندارد، اگر زنی بخواهد از همسرش جدا شود باید به موارد قانونی خاصی که در قانون مدنی ذکر شده و برای طلاق زن محدویت هایی قرار داده است استناد کند و بتواند با کمک وکیل مجرب خانواده آن ها را به اثبات برساند. این موارد همانطور که گفته شد بسیار محدود هستند و همچنین باید بر اساس ادله اثبات دعوا به اثبات برسند.

    اگر مایل به گوش دادن به این متن به صورت صوتی هستید، لطفا دکمه پخش در باکس زیر را فشار دهید.
    سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

    به طور کلی با توجه به آنچه گفته شد می توان گفت فرایند طلاق از طرف مرد فرایند آسان تری از طلاق از طرف زن است و نیازی به اثبات و توجیه دلایل مرد برای طلاق ندارد. با این حال طلاق از طرف مرد دارای تشریفات خاصی است که لازم است که لازم است مورد رعایت قرار بگیرد. در ادامه بیشتر درباره این نکات و تشریفات که رعایت آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

     

    مراحل و تشریفات طلاق از طرف مرد

    همانطور که گفتیم اصل طلاق دادن زن توسط مرد نیاز به دلیل و توجیه حقوقی ندارد اما با این حال درخواست طلاق از طرف مرد هم مانند هر نوع طلاق دیگری باید مطابق با قوانین و مقررات درخواست طلاق باشد تا بتواند اثر حقوقی کامل خود را داشته باشد.

    اولین نکته درباره این نوع طلاق آن است که مرد باید تمامی حق و حقوق مالی زن از قبیل مهریه، نفقه و اجرت امثال ایام زوجیت را بپردازد تا بتواند طلاق را اجرا و ثبت کند. در واقع ثبت طلاق حتی اگر رای طلاق توسط دادگاه صادر شده باشد، زمانی در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق صورت می گیرد که مرد اثبات کند کلیه حقوق مالی زن را به او پرداخته است و یا آنکه زن از این حقوق مالی گذشته است. بنابراین هر چند مرد دارای حق طلاق است و می تواند هر زمان خواست از زن جدا شود اما ثبت این طلاق منوط به پرداخت حقوق مالی زن است.

    نکته مهم در خصوص این امر این است که اگر مردی با وجود اجرای شرعی طلاق آن را به صورت رسمی در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق ثبت نکند این امر یعنی عدم ثبت طلاق توسط مرد بر اساس قانون جرم انگاری شده و می تواند منجر به محکومیت مرد شود. به همین دلیل لازم است حتما در این مورد با وکیل مجرب خانواده که گروه وکلای خانواده به شما معرفی می کنند مشورت نمایید.

    نکته دیگر درباره طلاق از طرف مرد این است که درخواست طلاق باید در قالب دادخواست حقوقی در دادگاه خانواده ای که صالح به رسیدگی است ثبت شود. دادخواست طلاق باید با رعایت تشریفات مربوط به قانون آیین دادرسی مدنی و با کمک وکیل متخصص در امور خانواده تنظیم و به دادگاه خانواده ارسال شود. در صورت عدم رعایت قواعد و تشریفات مربوط به دادخواست حقوقی ممکن است دادخواست شما با اخطار رفع نقص مواجه و یا حتی در در همان ابتدا رد شود. وکلای مجرب حاضر در گروه وکلای خانواده آماده اند تا با بررسی پرونده و اسناد و مدارک شما دادخواست و همچنین لوایح مورد نیازتان را در نهایت دقت تهیه نمایند.

    طلاق توافقی بیشتر بخوانید: شرایط طلاق توافقی در سال 【 ۱۴۰۳ 】+ هزینه ✔️ در کمترین زمان ممکن

    با ثبت دادخواست طلاق از طرف مرد، دادگاه خانواده موضوع را به داوری ارجاع می دهد تا در صورت امکان از وقوع طلاق جلوگیری شود. نظر داوران برای قاضی رسیدگی کننده به پرونده صرفاً جنبه مشورتی دارد و دادگاه الزامی به تبعیت از این نظر ندارد اما با این حال، ارجاع پرونده به داوری یکی از تشریفات طلاق از طرف مرد است که لازم حتما در این فرایند طی شود. کسانی که به عنوان داور تعیین می شوند حتما باید شرایط خاصی داشته باشند تا بتوانند در خصوص طلاق زوجین نظر بدهند. برای مثال داوران باید متاهل باشند و حتما بیشتر از ۳۰ سال سن داشته باشند. همچنین بر اساس قانون داوران از نزدیکان زن و مرد انتخاب می شوند اما اگر کسی از نزدیکان آن ها وجود نداشته باشد که بتواند این وظیفه را به عهده بگیرد دادگاه خود اقدام به تعیین داور می کند.

    همانطور که گفتیم پس از ارسال دادخواست به دادگاه خانواده ای که صالح به رسیدگی است و ثبت دادخواست در این دادگاه، شعبه رسیدگی کننده تعیین وقت کرده و به دادخواست طلاق رسیدگی می کند. در نهایت پس از ارجاع پرونده به داور و ارائه نظر داور به دادگاه رسیدگی کننده، دادگاه با توجه به آنکه مرد لازم نیست دلیلی حقوقی برای جدایی از زن داشته باشد، پس از بررسی دادخواست طلاق اقدام به صدور گواهی عدم امکان سازش می کند که با حکم طلاق تفاوت دارد.

    در واقع حکم طلاق به رای طلاقی گفته می شود که دادگاه خانواده پس از بررسی دادخواست طلاق از سوی زن آن را صادر می کند. این حکم کاملا با گواهی عدم امکان سازش که در موارد طلاق توافقی و طلاق از طرف مرد صادر می شود متفاوت است و اصطلاحا ماهیتی ترافعی دارد، به این معنا که دادگاه پس از بررسی ادعای زن در خصوص موارد قانونی طلاق این حکم را صادر می کند.

    پس از صدور گواهی عدم امکان سازش که در موارد طلاق از طرف مرد صادر می شود، مرد می تواند تا سه ماه پس از صدور این گواهی به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کرده و این رای را اجرا کند. همانطور که گفتیم ثبت طلاق منوط به این است که مرد کلیه حق و حقوق مالی زن را به او بدهد و در غیر این صورت مرد نمی تواند طلاق را به صورت رسمی ثبت کند. در صورتی که فرد

    تکلیف مهریه در جایی که تقاضا دهنده طلاق، مرد است

    رجوع از طلاق توسط مرد چیست؟

    یکی از عباراتی که در طلاق از طرف مرد وجود دارد و ممکن است آن را شنیده باشید رجوع از طلاق است. رجوع از طلاق به معنای این است که مرد در طول مدت زمان مشخصی که عده زن پس از طلاق نامیده می شود و حدود سه ماه است، به رابطه زناشویی خود با زن رجوع کند. پس از عمل رجوع توسط مرد، رابطه زناشویی گذشته ادامه پیدا می کند و لازم نیست به صورت مجدد عقد نکاح صورت بگیرد. به طلاقی که مرد بتواند به صورتی که گفته شد به رابطه زناشویی با زن رجوع کند طلاق رجعی گفته می شود.

    سوالی که طرح می شود این است که در چه طلاق هایی مرد می تواند به ازدواج با زن رجوع کند؟ در پاسخ باید گفت به طور کلی طلاق در نظام حقوقی ایران بر اساس اینکه مرد امکان رجوع داشته باشد یا خیر به دو نوع طلاق رجعی و طلاق بائن تقسیم می شود. طلاق رجعی همانطور که گفته شد طلاقی است که مرد می تواند در مدت زمان عده زن که حدود سه ماه است به رابطه زناشویی با زن رجوع کند، طلاق بائن نیز به هر نوع طلاق دیگری گفته می شود که مرد نمی تواند پس از وفوع آن مجدد به رابطه با زن رجوع کند.

    به طور کلی در طلاقی که با حکم دادگاه انجام می شود یعنی در طلاق یک طرفه از سوی زن که بر اساس صدور حکم طلاق از سوی دادگاه اجرا می شود، مرد امکان رجوع ندارد زیرا اگر مرد بتواند در این موارد به رابطه زناشویی رجوع کند دیگر فلسفه صدور حکم طلاق از سوی دادگاه از بین می رود و طلاق بی اثر می شود. به همین دلیل در مواردی که زن به استناد وجود حق طلاق یا وکالت در طلاق از مرد جدا می شود هم طلاق از نوع بائن محسوب می شود و مرد نمی تواند با رجوع اثر طلاق را از بین ببرد.

    لازم به ذکر است در طلاقی که زن دارای حق طلاق یا وکالت در طلاق است، این طلاق بر اساس وکالتی که مرد برای اعمال حق طلاق خود به او داده است انجام می شود، اما با این حال با توجه به اینکه هدف از اعطای وکالت از سوی مرد به زن این است که زن بتواند بر اساس اراده خود هر زمان که خواست از مرد جدا شود رجعی بودن طلاق مانع از اجرای این هدف و اعمال اراده زن در طلاق گرفتن از مرد است. در خصوص اعطای وکالت در طلاق از مرد به زن نکات حقوقی بسیار مهمی وجود دارد که لازم است حتما پیش از هر گونه اقدام حقوقی در این رابطه با وکیل متخصص و مجرب در حوزه خانواده مشورت کنید.

    در موارد طلاق از طرف مرد که موضوع اصلی این مقاله است اصولا طلاق از نوع رجعی است و مرد می تواند در طول مدت عده به رابطه خود با زن رجوع کند، مگر در برخی موارد استثنائی که طلاق با وجود آنکه از سوی مرد است اما بائن محسوب می شود. برای مثال در صورتی که زن و مرد در طول مدت زمان ازدواج هیچ گونه رابطه جنسی با یکدیگر نداشته باشند، طلاقی که پس از این مدت زمان انجام می شود از نوع بائن است و زن عده طلاق ندارد.

    مطالبه مهریه و نفقه در طلاق از طرف مرد

    بر خلاف تصور بسیاری از افراد زن همزمان با طلاق از طرف مرد می تواند حق و حقوق مالی خود مانند مهریه، نفقه و اجرت المثل ایام زوجیت را در دادگاه خانواده و یا سایر مراجع رسمی که صلاحیت رسیدگی داشته باشند مطالبه کند و همانطور که گفته شد، اساساً مرد بدون پرداخت حق و حقوق مالی زن و تعیین تکلیف درباره این حق و حقوق نمی تواند طلاق را در دفتر ثبت ازدواج و طلاق به ثبت برساند.

    انحصار وراثت بیشتر بخوانید: انحصار وراثت به صورت صفر تا صد در سال ۱۴۰۳(مراحل و مدارک)

    زن برای دریافت مهریه در صورتی که مهریه در سند رسمی ازدواج ذکر شده باشد می تواند وصول آن را از اداره اجرای اسناد اداره ثبت درخواست کند و به طور کلی امکان مطالبه مهریه و سایر حقوق مالی زن از جمله نفقه در دادگاه خانواده نیز به موجب دادخواست حقوقی وجود دارد. در این موارد اگر مرد با رضایت خود حق و حقوق زن را به او پرداخت نکند با مطالبه زن به صورت قانونی، اجرای احکام دادگستری و یا اداره اجرای اداره ثبت در مواردی که مهریه در سند رسمی ازدواج یا هر سند رسمی دیگری درج شده باشد، اقدام به صدور اجرائیه می کند که می تواند در نهایت منجر به توقیف اموال مرد و یا حتی حبس او شود.

    البته اگر زن و شوهر در طول مدت ازدواج با یکدیگر رابطه جنسی نداشته باشند، زن مستحق نصف مهریه خود است که البته این امر باید توسط مدعی اثبات شود زیرا به صرف اینکه عقد نکاح میان طرفین بسته می شود و طرفین در منزل مشترکی زندگی می کنند به معنای آن است که رابطه جنسی میان آن ها وجود دارد، در نتیجه در اینجا مرد که مدعی عدم برقراری رابطه در طول مدت ازدواج است باید ادعای خود را به کمک وکیل خانواده اثبات کند.

    نکته دیگر در خصوص نفقه زن این است که در طول مدت زمان عده زن پس از طلاق که حدود سه ماه است، مرد موظف است نفقه زن را به او بپردازد. در واقع در این مدت با وجود اجرای طلاق زن همچنان از حیث پرداخت نفقه همسر مرد محسوب می شود و مرد موظف است نفقه این مدت را بنا به حکم دادگاه به او بپردازد. همچنین اگر زن در زمان طلاق باردار باشد نفقه ای که مرد به زن می پردازد شامل کلیه مدت زمان بارداری زن تا وضع حمل او خواهد بود. بارداری زن با آزمایش بارداری که با دستور دادگاه انجام می شود مشخص شده و تکلیف حضانت فرزند هم بر اساس قواعدی که در ادامه درمورد آن ها توضیح داده می شود توسط دادگاه مشخص می شود.

    برای آشنایی بیشتر با فرایند مطالبه مهریه و نفقه توسط زن می توانید مقالات زیر که توسط گروه وکلای خانواده تهیه شده است مطالعه کنید:

    بهترین وکیل مهریه در تهران با سابقه بالا

    تکلیف مهریه در جایی که تقاضا دهنده طلاق، مرد است

    شرط تنصیف اموال در طلاق از طرف مرد چگونه اجرا می شود؟

    سوالی که بسیاری از افراد در خصوص انواع مختلف طلاق از وکلای خانواده می پرسند این است که در چه شرایطی اموال طرفین پس از طلاق نصف می شود و به طرف مقابل تعلق می گیرد؟

    در ابتدا بهتر است درمورد شرط تنصیف اموال در طلاق توضیح دهیم که یکی از شروط ۱۴ گانه ضمن عقد است که در عقدنامه های چاپی ازدواج وجود دارد و طرفین می تواند با امضای آن نسبت به آن توافق کنند. این شرط به معنای آن است که اگر مرد در طول رابطه زناشویی با زن اموالی به دست آورد، پس از طلاق نصف این اموال به مالکیت زن در می آید و زن می تواند به موجب این شرط آن را مطالبه کند. اما تنصیف اموال شرایطی دارد که بدون وجود آن ها امکان اجرای آن وجود ندارد.

    اولین نکته در خصوص تنصیف اموال پس از طلاق این است که طلاق باید به صورت یک طرفه از سوی مرد صورت گرفته باشد. در واقع بخشی از شرایط این شرط به عنوان یکی از شروط ضمن عقد آن است که متقاضی طلاق باید مرد باشد تا زن بتواند اجرای این شرط را مطالبه کند. بنابراین اگر متقاضی طلاق خود زن باشد و یا طلاق به صورت توافقی واقع شود این شرط قابلیت اجرا شدن نخواهد داشت.

    نکته دیگر آن است که زن باید اثبات کند اموالی که تنصیف آن ها را مطالبه کرده است، در زمان ازدواج و برقرار بودن رابطه زناشویی به دست آمده است نه پیش از آن. طبیعتاً اثبات این امر کار دشواری است و نیاز به استفاده از یک وکیل مجرب و متخصص در حوزه خانواده دارد که با تسلط بر ادله اثبات دعوا بتواند در اثبات این امر به شما کمک کند.

    همچنین نکته دیگری که در شرط تنصیف اموال که در عقدنامه های چاپی ازدواج درج شده و طرفین می توانند نسبت به آن توافق کنند این است که صرفاً مربوط به اموال مرد است و اموالی که زن در طول رابطه زناشویی به دست آورده را شامل نمی شود. البته طرفین می توانند بر خلاف این امر شرط کنند و تنصیف اموال زن را هم مانند هر شرط دیگری به عنوان یکی از شروط ضمن عقد در سند رسمی ازدواج درج کنند.

    حضانت و سلب حضانت بیشتر بخوانید: حضانت و سلب حضانت و آشنایی کامل با قوانین آن

    مطالبه تنصیف اموال مانند مطالبه مهریه، نفقه و سایر حقوق مالی افراد در طول ازدواج به موجب دادخواست حقوقی که به دادگاه خانواده ارائه می شود محقق می شود. بهتر است پیش از هر اقدام حقوقی و ثبت دادخواست تنصیف اموال پس از طلاق، با وکیل متخصص در امور خانواده که گروه وکلای خانواده در اختیار شما قرار می دهند مشورت کرده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

    حضانت فرزند در طلاق از طرف مرد با چه کسی است؟

    برای افرادی که دارای فرزند هستند و اقدام به طلاق می کنند، علاوه بر مسائل حقوقی مربوط به اصل طلاق و برخی دعاوی مرتبط دیگر مانند مطالبه مهریه و نفقه توسط زن، مساله حضانت فرزند پس از طلاق هم مطرح می شود که لازم است دادگاه درمورد آن به درستی تعیین تکلیف کند.

    حضانت فرزندان بر اساس قوانین ایران دارای قواعدی کلی است که دادگاه ها در صدور حکم باید به آن توجه کنند. حضانت فرزند پسر و دختر به طور کلی تا سن ۷ سالگی با مادر است و پس از این سن یعنی از ۷ سالگی تا پایان سن بلوغ که در پسران ۱۵ سال تمام قمری و در دختران ۹ سال تمام قمری است، حضانت فرزند با پدر خواهد بود.

    اما با وجود این قاعده کلی ممکن است که زن یا مرد صلاحیت لازم برای نگهداری و تربیت فرزند در این مدت را نداشته باشند و لازم باشد دادگاه تصمیم دیگری اتخاذ کند. برای مثال اگر زن یا مرد اعتیاد داشته باشند یا از سلامت اخلاقی کافی برای تربیت فرزند برخوردار نباشند و این امر یعنی عدم صلاحیت فرد برای دادگاه به اثبات برسد دادگاه حضانت را از او سلب کرده و آن را به طرف مقابل که صلاحیت حضانت داشته باشد می دهد.

    دعاوی حضانت با توجه به اهمیت معنوی برای بسیاری از زوجین از مهمترین دعاوی خانواده محسوب می شوند که برای طرح درست و رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است حتما از کمک و مشورت وکلا و مشاوران متخصص در زمینه خانواده استفاده کنید.

    طلاق از طرف مرد در صیغه موقت ممکن است؟

    بر اساس قانون ایران، ازدواج بر اساس مدت زمانی که دارد دارای دو نوع ازدواج دائم و ازدواج موقت یا متعه است که در بین مردم به صیغه معروف است. یکی از سوالاتی که در زمینه طلاق از طرف مرد وجود دارد این است که این نوع طلاق در ازدواج موقت یا همان صیغه هم امکان پذیر است یا خیر؟

    در پاسخ باید بگوییم طلاق صرفا مربوط به ازدواج دائم است و در ازدواج موقت چیزی به نام طلاق وجود ندارد. در واقع آنچه موجب رابطه زناشویی در ازدواج دائم می شود یا فسخ نکاح است یا فوت یکی از طرفین و یا طلاق اما در ازدواج موقت عاملی که منجر به خاتمه رابطه زناشویی می شود بذل مدت توسط مرد، فوت یکی از طرفین و تمام شدن مدت نکاح است. بنابراین مرد نمی تواند در طول ازدواج موقت زن را طلاق دهد، بلکه عمل حقوقی ای که مرد برای پایان دادن به رابطه زناشویی در چنین ازدواجی انجام می دهد بذل مدت است.

    مدارک لازم برای طلاق از طرف مرد چیست؟

    پس از آشنایی با فرایند و مراحل طلاق از طرف مرد و توضیح امور حقوقی دیگری که در ارتباط با این موضوع لازم بود بدانید، به یکی دیگر از سوالات رایج درباره طلاق از طرف مرد یعنی مدارکی که مرد برای این نوع طلاق لازم است ارائه دهد می پردازیم.

    همانطور که گفته شد، مرد برای اجرا و ثبت طلاق باید در وهله اول دادخواست طلاق را که با رعایت تشریفات آیین دادرسی مدنی تنظیم شده است به دادگاه خانواده صالح به رسیدگی ارائه و در این دادگاه ثبت کند. برای ثبت این دادخواست لازم است مرد در سامانه ثنا ثبت نام کرده و پس از فرایند احراز هویت در این سامانه با اعطای وکالت به وکیل خانواده سایر مراحل مورد نیاز را دنبال نماید. برای آنکه این دادخواست با اخطار رفع نقص از سوی دادگاه مواجه نشود لازم است برخی مدارک به آن پیوست شود که از جمله آن ها اسناد هویتی و سند رسمی ازدواج یا همان عقدنامه است که مبنای اصلی برای طرح این دادخواست است.

    همچنین اگر مرد ادعایی در خصوص امور حقوقی دیگر مانند پرداخت مهریه به زن در گذشته یا گذشت زن از مهریه اش داشته باشد باید کلیه اسناد و مدارکی که برای اثبات این ادعا لازم است نیز به دادخواست ضمیمه شود تا دادگاه در صورت لزوم در خصوص این موارد نیز تعیین تکلیف کند.

    مشاوره حقوقی رایگان درباره انواع طلاق در گروه وکلای خانواده

    در این مقاله تلاش کردیم شما را با ابعاد گوناگون طلاق از طرف مرد آشنا کنیم. با این حال، در مسائل و امور حقوقی با توجه به قوانین و مقررات مختف و بسیار زیادی که وجود دارد، بررسی موردی هر پرونده با توجه به شرایط و ویژگی های خاص هر پرونده امری کاملا ضروری است که این نیاز به اظهار نظر افراد متخصص و مجرب دارد.

    در گروه وکلای خانواده که دارای چندین و چند سال تجربه حرفه ای و ویژه در امور خانواده است، این امکان را برای مراجعان خود فراهم کرده ایم تا بتوانند در زمانی کوتاه به خدمات با کیفیت حقوقی در هر موضوعی که می خواهند دسترسی داشته باشند. وکلای حاضر در این مجموعه انواع و اقسام خدمات حقوقی از جمله مشاوره حقوقی رایگان درباره انواع طلاق و طلاق از طرف مرد را در نهایت دقت و شفافیت به مراجعان ارائه می دهند و در صورت اعطای وکالت تا جای امکان تلاش می کنند پرونده شما را به نتیجه مطلوب خود برسانند.

    برای آشنایی بیشتر و دقیق تر با فرایند ارائه خدمات حقوقی در گروه وکلای خانواده کافی است همین حالا با شماره تماس های ما تماس بگیرید.

    لینک کوتاه

    https://vakil-khanevade.com/?p=205

    اشتراک گذاری این مطلب

    سوالات و نظرات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره تلفنی رایگان مشاوره تلفنی رایگان - 02191001312