...

هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه در گروه وکلای خانواده

طلاق یک طرفه از پیچیده ترین دعاوی خانواده است که برای راحت تر و سریع تر طی شدن آن حتما به حضور وکیل متخصص در امور خانواده نیاز خواهید داشت. اما سوالی که بسیاری از افراد در این دعاوی با آن مواجه هستند این است که هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه چقدر است؟

در این مقاله از گروه وکلای خانواده تلاش تا به این سوال و همچنین دیگر سوالات مهمی که درباره طلاق یک طرفه و انواع آن وجود دارد پاسخ بدهیم. برای آشنا با مهمترین نکات طلاق یک طرفه از جمله هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه با ما در این مقاله همراه باشید.

طلاق یک طرفه چیست؟

در ابتدا باید بدانیم طلاق بر اساس اینکه آیا هر دوی زوجین نسبت به آن رضایت دارند یا خیر، به دو نوع طلاق یک طرفه و طلاق توافقی تقسیم می شود. در واقع در طلاقی که یک طرفه است، یکی از زوجین که می تواند شوهر یا زن باشد نسبت به وقوع طلاق رضایت ندارد و طرف مقابل بدون وجود رضایت او درخواست طلاق می دهد. در نتیجه طبیعی است که چنین طلاقی ممکن است منجر به بروز اختلاف و پیچیده تر شدن و طولانی تر روند طلاق از نوع یک طرفه نسبت به طلاق توافقی شود. به همین دلیل وکلای خانواده معمولا به مراجعان و موکلان خود توصیه می کنند در مواردی که یکی از طرفین به طلاق رضایت ندارد، تا حد امکان با انجام مذاکره به کمک وکیل دادگستری طلاق را به سوی توافقی سوق بدهند تا فرایند راحت تر و سریع تری را سپری کنند.

در ادامه بیشتر درباره انواع طلاق یک طرفه و شرایط و فرایند هر کدام از آن ها که بر روی هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه اثرگذار است توضیح می دهیم.

طلاق یک طرفه از طرف مرد

طلاق یک طرفه از سوی مرد به دلیل آنکه حق طلاق در ایران با مرد است فرایند آسان تری دارد. حق طلاق برای مرد به این معنا است که مرد می تواند هر زمان که خواست بدون توجیه دلایل خود برای طلاق از زن جدا شود. در صورتی که زن چنان که در ادامه توضیح داده می شود، برای طلاق نیاز به دلایلی دارد که بتواند درخواست یک طرفه زن برای طلاق را توجیه نماید. در نتیجه طلاق یک طرفه زن به دلیل اینکه زن در نظام حقوقی ایران دارای حق طلاق نیست با دشواری بیشتری مواجه خواهد بود.

البته نکته بسیار مهم برای طلاق یک طرفه از طرف مرد این است که مرد نمی تواند بدون طی کردن تشریفات قانونی از جمله طرح دادخواست طلاق در دادگاه خانواده و پرداخت کلیه حقوق قانونی زن او را طلاق دهد. بنابراین اگر مرد بخواهد زن را طلاق دهد لازم است با کمک وکیل خانواده یک دادخواست طلاق تنظیم و آن را در دادگاه خانواده صالح به رسیدگی طرح کند و در وهله دوم زمانی که دادگاه گواهی عدم امکان سازش را صادر نمود، باید کلیه حقوق مالی زن را به او بپردازد و یا رضایت او را درمورد عدم پرداخت این حق و حقوق مالی جلب نماید.

شرایط گرفتن زن دوم بیشتر بخوانید: شرایط گرفتن زن دوم چیست و آیا بدون اجازه همسر اول امکان پذیر است؟

طلاق یک طرفه از طرف زن

یکی دیگر از انواع طلاق یک طرفه طلاقی است که از طرف زن است و مرد نسبت به طلاق توافق و رضایت ندارد. در این موارد، همانطور که گفته شد زن دارای حق طلاق نیست و فرایند طلاق بسیار پیچیده تر و سخت تر از حالتی است که فقط مرد تقاضای طلاق دارد.

در واقع در این موارد وکیل خانواده با دریافت هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه تلاش می کند تا دلایل موجهی برای طلاق یک طرفه زن بر اساس قانون ارائه دهد و دادگاه خانواده را نسبت به صدور حکم طلاق برای زن اقناع نماید.

برای مثال یکی از دلایلی که زن به موجب آن می تواند از مرد جدا شود، وجود عسر و حرج یعنی سختی غیر قابل تحمل برای زن در طول رابطه زناشویی است که در دادگاه های خانواده استناد به این دلیل رواج زیادی دارد.

در قانون مدنی برخی از مهمترین و رایج ترین مصادیق وجود عسر و حرج برای زن ذکر شده است اما نکته مهم این است که عسر و حرج زن به این موارد محدود نبوده و شما با پرداخت هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه به یک وکیل متخصص در دعاوی خانواده می توانید از دانش و تجربه او برای اثبات عسر و حرج در دادگاه خانواده و نهایتا صدور حکم طلاق استفاده نمایید.

علاوه بر مواردی که در قانون برای طلاق یک طرفه زن موجه شناخته شده است، امکان دریافت حق طلاق یا وکالت در طلاق برای زن پیش از درخواست طلاق وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

طلاق قضایی بیشتر بخوانید: طلاق قضایی چیست و چه شرایطی دارد؟

حق طلاق زن و هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه از طریق آن

همانطور که تا اینجا توصیح دادیم، زن دارای حق طلاق نیست و در نتیجه فرایند صدور حکم طلاق برای او بسیار طولانی و دشوار است. اما یک حالت برای زن وجود دارد که می تواند بر اساس آن راحت تر از مرد جدا شود و آن زمانی است که زن با حصول توافق از مرد حق طلاق می گیرد که در واقع دریافت یک نوع وکالت از او برای اعمال حق طلاق خود مرد است.

در واقع در این موارد مرد زن را وکیل خود می کند تا حق طلاق را که متعلق به مرد است از طرف خود او اعمال کند. در نتیجه حق طلاقی که به زن داده می شود در واقع وکالت در حق طلاق مرد است که در عمل این امکان را به زن می دهد تا هر زمان خواست از مرد جدا شود.

حق طلاق زن و هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه از طریق آن

در مواردی که زن دارای حق طلاق است، می تواند با کمک وکیل و پرداخت هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه از سوی زن، دادخواست طلاق خود را که سند ازدواج یا هر سند دیگری که نشان بدهد مرد به او حق طلاق داده است باید به آن ضمیمه شود، به دادگاه خانواده ارائه دهد تا مورد بررسی قرار گرفته و نهایتا رای طلاق برای او صادر شود.

در بسیاری از موارد زن و مرد در هنگام ازدواج نسبت به اعطای حق طلاق به زن توافق دارند اما در برخی موارد که طرفین اختلافات جدی دارند وکیل خانواده با طرح دعاوی دیگری مانند مطالبه مهریه و نفقه شرایطی را ایجاد می کند تا مرد وارد مذاکره با زن شده و به او حق طلاق بدهد و یا طلاق را به صورت توافقی درخواست نمایند.

طلاق به دلیل خیانت همسر بیشتر بخوانید: طلاق به دلیل خیانت همسر و بررسی انواع و شرایط آن

در این موارد پرداخت هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه و حضور یک وکیل متخصص در برقراری مذاکره میان طرفین و تنظیم کتبی توافقاتی که ممکن است حاصل شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما برای وقوع طلاق خواهد شد.

هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه چقدر است؟

با توضیح مفهوم طلاق یک طرفه و همچنین انواع مختلفی که این طلاق بر اساس زن بودن یا مرد بودن متقاضی می تواند داشته باشد، نوبت به این سوال رایج در بین مراجعان و موکلان نیازمند به خدمات حقوقی می رسد که هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه چقدر است؟

هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه بستگی به عوامل مختلفی دارد که در این قسمت برای شما عزیزان توضیح داده می شود. در وهله اول هزینه هر پرونده از جمله دعاوی طلاق و هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه بسته به این امر دارد که پرونده از چه نوعی باشد و چه پیچیدگی هایی داشته باشد. در نتیجه در طلاق یک طرفه از سوی زن که فرایند دشوارتری دارد اصولا هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه بیشتر خواهد بود و هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه در مواردی که طلاق از سوی مرد است به دلیل آسان تر بودن کمتر است.

علاوه بر نوع هر دعوا شرایط اختصاصی هر پرونده هم در تعیین هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه موثر است. برای مثال اگر زن دارای حق طلاق نباشد و مرد هم با وجود طرح دعاوی دیگری مانند مطالبه مهریه و نفقه حاضر به طلاق زن نشود، شرایط دشواری ایجاد می شود که تبعا هزینه بیشتری را به متقاضی طلاق تحمیل می کند.

ملاک دیگر تعیین هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه، میزان تجربه و دانش حقوقی وکیل است که هرچه بیشتر باشد هزینه استفاده از وکیل هم افزایش پیدا خواهد کرد. استفاده از وکیل متخصص و با تجربه این امکان را به شما می دهد تا دعوای خود را در نهایت اطمینان و امنیت خاطر طرح و پیگیری نمایید.

هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه در گروه وکلای خانواده

هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه در گروه وکلای خانواده

در گروه وکلای خانواده با توجه به حضور مجرب ترین و بهترین وکلای خانواده در استان تهران می توانید این اطمینان را داشته باشید که با هزینه ای معقول می توانید به با کیفیت ترین خدمات حقوقی دسترسی داشته و پرونده ها یا موارد مورد اختلاف خود را با طرح دعوای درست و اعمال راه حلی کم هزینه به سرانجام برسانید.

هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه در موارد مشاوره آنلاین و تلفنی رایگان است و در سایر موارد مناسب ترین و شفاف ترین هزینه را خواهد داشت. هدف گروه وکلای خانواده ارائه بهترین خدمات حقوقی در حوزه امور خانواده با کمترین هزینه ممکن به مراجعان و موکلان است تا تمامی افراد جامعه بتوانند به خدمات حقوقی با کیفیت دسترسی داشته باشند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از بهترین وکلای خانواده در تهران کافی است با گروه وکلای خانواده تماس بگیرید و با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

https://vakil-khanevade.com/?p=1208

اشتراک گذاری این مطلب

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان مشاوره تلفنی رایگان - 02191001312